وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





3- تحقیقات بیشتر

  • پس از اینکه مشتری تمام درخواست ها و اطلاعات لازم را به شما داد ، باز هم نیاز دارید که به اطلاعات بیشتری به صورت عمیق تر دست پیدا کنید . این موضوع کمک می کند که شما در مسیر صحیح و درستی قدم بردارید.

چیز دیگری که در این بین باید مورد آزمون و خطا قرار بگیرد اینست که مشتری مطمئن شود که شما با توجه به تخصص و سابقه کارتان بتوانید از انجام پروژه سربلند بیرون بیایید. البته شما هم می توانید چند روزی را برای خلق یک اثر نمونه و به عنوان پیش تولید طراحی کرده و در یک جلسه با مشتری خود به اشتراک بگذارید تا در همان روزهای اولیه بتوانید از کیفیت مورد نظر کارفرما مطلع شده و چشم انداز مورد نظر او را پیدا کنید.

هنگامی که توانستید مقاصد مورد نیاز او را تشخیص بدهید زمان آن می رسد که سری به نمونه کارهای دیگر طراحان زده و رقبای خود را زیر نظر بگیرید و طراحی های آنها را نیز تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید در بین رقبای خود ایستادگی کرده و مشتری های خود را راضی نگه دارید.

نکته بعدی که می توانید به آن توجه داشته باشید اینست که از موقعیت خود در جهت آزمودن بازاریابی کارتان استفاده کرده و در انتهای هر پروژه از مشتری های قبلی خود بخواهید که نظر کلی و جزئی خود را درباره نحوه انجام کارتان به شما اطلاع دهند و از این جهت هم می توانید اطلاعاتی از نحوه خطا و اشتباهات و حتی قوت کارتان به دست آورید و از اشتباهات درس گرفته و خلاقیت خود را برای پروژه های بعدی بیشتر نمایید.

4- استفاده از یک استراتژی

اکنون می بایست یک استراتژی خوب و مخصوص به خودتان را در نظر گرفته و با توجه به اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل آنها در مورد طراحی به نقطه اشتراکی برسید و مطمئن شوید که طراحی مورد نظرتان با نیازهای مشتری همخوانی کامل داشته باشد. همچنین با توجه به تحقیقاتی که در مورد رقبا و نمونه کارهایشان داشته اید نیز می بایست متدی را در نظر بگیرید که در همه جنبه های کاری شما قابل لمس باشد و ذهن و ایده و کار شما را در جهت درستی پیش ببرد.

علاوه بر این ها باید هدفتان را از به کار بردن جزء به جزء عناصر مختلف در کارتان بدانید و در صورت پرسیده شدن از جانب مشتری بتوانید او را راضی کرده و توضیحات لازم را بدهید.

5- خلاقیت

البته همین طور است و طراحی های شما نباید خالی از خلاقیت باشد ! قبل از اینکه هر پروژه ای را استارت بزنید باید از قبل در مورد ایده ها و ورودی و خروجی کارتان در ذهنتان ترسیمی داشته باشید.

برای حفظ خلاقیت و رشد روز افزون در حیطه کاریتان می توانید کارهای مختلفی مثل گشت و گذار در اینترنت ، ارتباط با دوستان و همکاران ، خواندن کتاب و مجله و کارهای دیگری را در دستور کار خودتان قرار دهید.

شاید بتوان گفت که صدها و هزارها راه برا ایجاد و حفظ خلاقیت یک طراح وجود دارد و البته همیشه هم ذاتی نیست و از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. گرچه نباید فراموش نمود که ایجاد و به کار بردن خلاقیت در پروژه باید بر طبق خواسته های مشتری بوده و با اهداف او مطابقت داشته باشد.

6- طراحی و توسعه

پس از اینکه توانستید مشتری را بر طبق طراحی نمونه اولیه راضی کنید ، زمان آن رسیده که شروع به ساخت و تهیه پروژه کنید. هر طراح بر طبق همان استراتژی های از قبل تعیین شده برای روند کار خود امکانات مختلفی را در نظر می گیرد . یک طراح در اول کار از کاغذ و قلم برای ترسیم ذهنیت خود استفاده می کند و برخی دیگر از نرم افزارهای آنلاین و آفلاین و برخی دیگر نیز مستقیما به سراغ فتوشاپ و برنامه های سه بعدی می روند و در همان جا آزمون و خطا را شروع می کنند.

در این میان فقط یک چیز مهم می باشد و آن اینست که همیشه اولین گام به عنوان تمام گام ها شناخته نمی شود و باید سعی کنید در حین کار هر چه بیشتر روی کارتان توجه نموده و ادامه آن را با کوشش و خلاقیت بیشتری به پیش ببرید. البته باز هم نباید از اهداف و مقاصد مورد نظر مشتری دور شد.

7- طراحی نسخه های متعدد

هنگامی که شما اولین طرح مورد نظر خود را به پایان رساندید ، می توانید برای جلب توجه مشتری و همچنین نمایش مهارت خود ایده های دیگری را در نسخه های دیگری گنجانده و مثلا 2 یا 3 طرح را تهیه و به مشتری نمایش دهید. در این میان هم شما دستتان برای طراحی مورد نظر خود باز می شود و هم کارفرما می تواند از بین طرح های گوناگون بهترین طرح را انتخاب کند.

البته هیچ وقت طرح های دیگری که مورد نظر مشتری است را دور نیندازید و آنها را برای آینده و دیگر مشتری های خود نگه دارید.

8- بازنگری پروژه

هنگامی که شما طرح های ساخته شده را به کارفرمایتان نمایش می دهید ، مسلما برخی تجدید نظرهای جزئی و حذف و اضافه کردن بعضی عناصر به میان می آید و باید در مورد آنها به خوبی با مشتری بحث و جدل کنید. همه چیز باید به خوبی روشن شود و هر دو طرفین در انتها از تغییرات خواسته شده اطلاع یابند.

البته نباید همیشه تجدیدنظرها توسط مشتری مطرح شود و طراح نیز می تواند با درخواست خود از کارفرما بخواهد که مثلا کدام عناصر را باید تغییر داد و یا جایگزین نمود. گرچه این مرحله را نباید خیلی طولانی کرد و فقط موارد اصلاحی و تغییر و تحولات باید مطرح و رفع شود.

9- تهیه و تولید

وقتی در اینجا در مورد پروژه ای صحبت می کنیم ، صرفا منظورمان فقط طراحی وب سایت نیست و می تواند هر طرحی مثل پوستر ، کارت ویزیت ، لیبل و دیگر چیزها باشد. بنابر این هنگامی که مشتری طرح پایانی را تصویب نمود ، باید در مورد نحوه چاپ و اینکه جه نوع کاغذی استفاده شود اظهار نظر کنید و اگر هم طراحی مربوط به فضای آنلاین می شود می توان در مورد نحوه ارسال و نصب و راه اندازی آن بر طبق بحث و گفتگوهای اولیه اقدام نمود.

10- پایان کار

بعد از تکمیل پروژه و اتمام کار زمان آن رسیده که کارفرما بر طبق مبالغ از پیش تعیین شده ، دستمزد شما را تمام و کمال پرداخت کند. البته در اینجا کار آنچنان هم به پایان نرسیده و شما موظف هستید بر طبق قرارداد فی مابین به پشتیبانی و کمک در زمان های دیگر نیز به مشتریان یاری برسانید و به نوعی ضمانت و تضمین کارتان را به او بدهید.

در آخر می توانید جویای نظر مشتری شده و سوالاتی را از راضی بودن یا نبودن او از کل فرآیند طراحی بپرسید و اینکه آیا مایل است برای پروژه های بعدی به شما رجوع کند و یا اینکه افراد دیگری را به شما معرفی نماید !


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 12 بهمن 1392 ] [ 8:9 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 411
بازدید کل : 36567
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page